Jag är torsk.



Jag är helt torsk på inredning och sitter just nu och funderar på vad jag ska göra med köket. Det är det enda rummet i lägenheten som jag aldrig blir nöjd med. Har bytt gardiner, tavlor och färger här inne massvis med gånger sen vi flyttade in för mindre än ett år sen. Har haft grönt, rosa och turkost. Men jag får inte till det

Sen är det fönstret i köket. Problemet är att fönstret går nästa hela vägen ner till golvet. Blommorna och det man har i fönstret täcks då av bordet och stolarna. Så det ser jättekonstigt ut. Dessutom är det väldigt märkliga mått på alla fönster i lägenheten. Inga persienner eller rullgardiner passar. Vi tror att byggfirman som byggt detta har importerat allt från Polen (vi har sett långtradarna som kommer med virke till husen som byggs här bredvid och de är polskregistrerade) och att de har andra mått där.

Köket är  dessutom pyttelitet och det enda vi får plats med är ett litet bord med två stolar. Jag skulle vilja ha en sån stor och fin matsalsgrupp med 4-6 stolar men det är helt omöjligt. Resten av lägenheten känns inredningsmessigt hur bra som helst. Är nöjd med allt, är bara nån fondvägg och nån taklampa som fattas. Men vad ska jag ta mig till med detta kök?


När jag ändå satt och funderade på fula inredningsdetaljer så gjorde jag denna lista.
ENJOY!!

TOPP 15 AV FULASTE INREDNINGSPRYLARNA EVER:

  1. Stora porslinshundar
  2. Heltäckningsmattor
  3. Bårder
  4. Plast pelargonier (de flesta plastblommor egentligen)
  5. Torkade rosor som hänger eller ligger på skåp
  6. Stora solfjädrar på väggarna
  7. Tjock-tv på ben med virkad duk på
  8. Potpurri i en skål
  9. Spegelväggar
  10. Orientaliska mattor
  11. Lampor i plyschtyg med hängande toffsar
  12. Toalettlock med delfiner på
  13. Blommiga tygsoffor.
  14. ICA-kalendrar på väggarna
  15. Vidriga porslinsdjur som står placerat överallt där det finns plats.


Tvekade länge, men ok.. här nedanför kommer en bild på vårat kök. Själva kyl, frys, diskmaskin-delen är skitsnygg. Likaså köksluckorna och allt annat. Det är bara det här med bord+stolar, fönster och gardiner som retar mig nåt enormt.
 
Vill du se hur vårat hem är inrett i övrigt så kan du se vardagsrummet längst ner här och badrummet längst ner här. Resten av lägenheten har jag tyvärr inte fotat än.





Ful matta med för litet bord med BARA två stolar. Turkosa gardinen som hänger ner är alldeles för genomskinlig medans "mitten-vecket" var tvunget att vara dubbelt för att få rätt längd på skiten, därför är det mörkare där (men det syns inte när inte solen ligger rätt på) Hemsk brun färg på gardinlängderna och tomt på väggen eftersom jag aldrig lyckats hitta nåt passande att ha där. Det som suttit där innan har tagits ner för att jag inte trivdes med det. Blomkrukorna med blommor i är gömda bakom bord/stolar. Vad ska vi göra med köket????





Kommentarer
Postat av: Sari

fin blogg

2011-07-01 @ 08:39:10
URL: http://tuulikki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0