12.05

Igår tog det STOPP.

Efter en lång period av dunderförskylning, ansvar för allt i hemmet (storhandling, matlagning, städning, tvättning..you name it), långa jobbdagar, lämning och hämtning på dagis så tog det stopp igår. När Tom Stian kom hem från jobbet frågade han direkt vad det var för fel på mig. Jag har en väldigt dålig dag, sa jag och kände för att krypa ihop i fosterställning under en filt.

Man kör liksom på i 190 i en period och så plötsligt så kommer den där dagen då orken helt enkelt tar slut. När man dessutom har lite dåligt med pengar (karln pluggar borta och bor på hotell x antal gånger i månaden vilket kostar skjortan) och ingenting att se fram imot så är det inte riktigt så att man sprätter runt och tjoar och tjimmar av glädje.

Men... halva Tom Stians kurs är gjord nu. 2,5 månader med en karl som jobbar heltid, är borta på kurs flera gånger i månaden och som resten av tiden sitter och läser har gått.  Det är väl helt fantastiskt egentligen?

Han är borta sju helger på raken nu men det är ju bara ett par månader kvar innnan han tar examen. Så nu tar jag nya tag! Jag måste orka... jag ska orka!!

Tror jag?

Jag hoppas även att min bättre halvdel orkar. Detta är minst lika jobbigt för honom om inte tuffare. Håll tummarna för att vi fixar detta nu.






Kommentarer
Postat av: Helenah

Jag håller tummarna! Det är okej att tappa fattningen emellanåt också. Hur gick det med nattsömnen?

2011-03-09 @ 21:26:52
URL: http://helenahswedberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0