Min lediga dag.

MIN DAG!

Jag har skjutsat Filip till dagis. Jag har dammsugit och skurat golven. Jag har strykit gardiner. Jag har strykit på namnlappar i Filips kläder. Jag har tvättat 3 maskiner tvätt...

...och jag har fanimej suttit på röven och vilat framför ett hederligt gammalt avsnitt av Dr Phil och jag har ätit godis halvliggande under en filt i soffan.

Jag har kommit ikapp livet känns det som!

Lite senare idag ska jag på mataffären och hamstra, sen ska det lagas Mango Chutney-kyckling i ugnen. Efter det åker jag och hämtar min älskade unge på dagis som jag sen ska leka massor med för idag är jag full av energi! Tack vare min chef som tyckte att jag borde ta mig en semesterdag som bara skulle vara min. (trots att jag först inte ville, tänk om jag behöver denna semesterdag bättre en annan gång?)

Men fy fasen vad detta var välbehövligt. Dessutom har jag inte dåligt samvete för att Filip är på dagis för han har inte  varit där så mycket på sistone och denna vecka har de VM-vecka med massa utelekar och ska få medaljer och grejer. Vilket jag vet att han älskar!

Idag mår jag bra.

Nu blir det ett avsnitt av "En unge i minuten" =)






Kommentarer
Postat av: mamma

Bra gjort!!! Det behövde du verkligen!

Mamma

2011-03-18 @ 18:49:17
Postat av: Helenah

Vilket härligt inlägg att läsa! Nu sitter jag och bara ler. Bra chef du har! :)

2011-03-19 @ 03:48:47
URL: http://helenahswedberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0