21.42

Nu är jag på HELSPÄNN.

Filip har ju fått medicin mot sina sömnsvårigheter i lite över 3 veckor nu. Medicinen ska bara ges under en kort period och sen ska barnet förhoppningsvis klara att sova utan den när man är färdig med kuren. Så för tre dagar sen var det dags att sluta ge honom denna medicin (efter att han sovit hur bra som helst i 3 veckor).

Första natten gick bra, han vaknade bara en gång. Igår natt gick det sämre... då var vi uppe i 5 ggr igen och allt kändes som förr. Han vaknar, skriker, ställer sig upp och upprepar "inte sova". Han gör likadant vid varje uppvaknade och det kändes som att vi nästan var tillbaka på den gamla goda tiden igen.

Ikväll somnade han vid åtta-tiden. För 30 minuter sen var han vaken och det var samma procedur som vanligt men jag fick honom att somna om. Nu sitter jag här i soffan på helspänn med spetsade öron. Kommer han vakna igen snart?

Jag hoppas så innerligt att detta bara är tillfälligt
för ska det blir som förr igen så vet varken jag eller Tom Stian vad vi ska ta oss till!

Snälla Filip sov så att mamma och pappa orkar leka och ha skoj med dig på dagarna!






Kommentarer
Postat av: Madde

Tack vännen!!! Fler bilder på frillan kommer senare idag!;-)

Håller tummarna att det kommer gå bra med sömnen för Fille...

2011-03-04 @ 09:11:26
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0