12.15

En våffla har precis lagt sig i en kompakt och kladdig hög i min mage och jag har bestämt mig för att skriva om SNUSKHUMRAR under dagens lunch-paus.


Jag har nämligen upptäckt något som jag tycker är mycket fascinerande. Kanske ska lägga till extremt äckligt och konstigt också för den delen. Här på jobbet har vi ett gäng gemensamma toaletter. Dessa använder alla som jobbar här nere i källaren, bland annat vi, diverse andra lager, städtanterna/städgubbarna m.f

Och att säga att dessa toaletter är rena och fräscha vore ren lögn. Folk verkar ha diarré var och varannan dag, de verkar stå på toalettringen när de ska bajsa och de har ännu inte hittat spolknappen. (Den brukar ju sitta på nästan samma ställe på varje toa men ack så svårt det kan vara)

Nu till saken.

Flertalet gånger när jag ska besöka dessa toaletter så står det en halvdrucken/uppdrucken kopp kaffe uppepå den där toalettrulle-hållar-saken. Men vem fan vill sitta inne på muggen, andas in doften av dynga och ta en klunk take away-kaffe samtidigt? Visst, det kan väl ioförsig hända ett någon bara ska kissa men det är ju inte heller rumsrent för fem öre. Det är ju för i helvete helvidrigt! Gör dessa människor så hemma också? Går dom helt sonika och kokar en kopp kaffe, tar med sig tidningen och sätter sig på muggen och skiter?

Jag får väl erkänna att en och annan liten slickepinne kan ha följt med mig in på toan när jag sisodär 6 år gammal. För man visste ju aldrig om lillebror kleptoman (med en sjuklig benägenhet att stjäla saker när tillfälle uppstår...) skulle kika förbi och klubbor växte ju inte på träd i den åldern.



Men vuxna människor..? Nä fy, snuskhumrar är ni allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0