12.14

Det här med MATLAGNING.


Jag hittade ett recept som man omöjligt kunde misslyckas med (enligt den som gjort det och enligt kommentarerna under). Så igår inhandlade jag noggrannt råvarorna, tog på mig förklädet (av märket Jamie Oliver) kavlade upp ärmarna och körde igång.

Grytbitarna skulle kokas i 40 minuter tillsammans med en buljongtärning och två gula lökar. Tom Stian tog tid och han gillar att vara exakt. Så inget gick snett där. Jag kryddade sen denna gryta, hivade i grädde rörde om och lät det småkoka lite till helt enligt receptet.

När min fina biffgryta äntligen var färdig efter en timme var dags att bjuda familjen på delikatessen. Med ett leende på läpparna började jag sleva upp köttgryta och ris på tallrikar när jag plötsligt inser attt min goda gryta ser ut som en slags lik-färgad sörja. Som även smakade därefter.

Behöver jag nämna att ingen tog två portioner? Eller att Tom Stian smög iväg till kylskåpet och hällde en halv flaska chili-sås över sin mat?


Har ni något gott recept att dela med er av så är tiden inne nu ;)





Kommentarer
Postat av: Therese

Hej hej!



Om du en e-post adress så kan jag skicka några av mina favoritrecepet till dig. :)



Hälsningar

Therese

2011-01-24 @ 11:05:01
URL: http://rosasocker.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0