12.10

Lite grann om de OSKRIVNA REGLERNA i hemmet.


Om herrn i huset haft en ledig dag och inte lyft ett finger i hemmet måste han vara beredd på ett stycke rabiat kvinna när hon anländer från jobbet.

Om herrn i huset istället studerat flitigt hela dagen och därför inte hunnit vika tvätten kan han räkna med att hon inte alls är speciellt arg. Snarare glad över att han varit så ambitiös.

Men en viss karl i detta hem lär sig aldrig skillnaden på dessa två saker. Det har hänt mer än en gång att han står och stressviker tvätt när jag kliver in i hemmet och så ser han sådär skamsen ut. Som en hund som gjort nåt den inte får.

"Men älskling, varför står du här och stressviker tvätt?", brukar jag snällt fråga då.

"Jag måste ju göra nåt innan du kommer hem, annars blir det ju dålig stämning", säger den skamsna hunden.

"Men du har ju pluggat som idiot hela dagen, inte kräver jag väl då att allt ska vara gjort i hemmet", säger jag.

"Jag vet inte jag, men jag vågar inte ta några risker", får jag då till svar.



Man måste nästan skratta. Dessa karlar är för lustiga och är det någon karl som läser min blogg just nu så nu tar vi det en gång till (med exemplet "pluggning"). Det är inte svårare än så här:

En man som har latat sig på soffan en hel dag får en rabiat kvinna

En man som studerat flitigt en hel dag får en nöjd kvinna


Enkelt va? Så fungerar det iallafall i detta hem. Jag kräver inte att man ska göra hundra sysslor om man har tenta om några dagar. Då får man läsa. BARA läsa. I övriga fall hjälps man åt så gott det går med sysslorna i hemmet. Okej? Är vi överens? =)







Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

jaa men visst va dom fantastiska !

och billiga.. ringen å örhängena 15 k styck. GALET .

2011-01-13 @ 22:40:50
URL: http://sarahlinnealarsson.blogg.se/
Postat av: Madde

Hahaha, helt rätt vän! Själv har jag tentapluggat hos mannen hela veckan, vilket innebär att han fixat käk till mig (!) och peppat mig hela dagarna (läs: agerat lillhitler och "skällt" på mig när jag maskat). När jag sedan sagt att "ja men jag kan göra det där" så får jag bara till svar att "nej, du ska plugga - fokus nu!"



Tror att det är bra som du skriver att man ger ens pojkvän/flickvän tid till att bara fokusera på plugget en stund...



Öj vad långt det blev...vi måste snacka på norsken nu någon dag! <3

2011-01-13 @ 22:55:37
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0