12.16

Om när det får BÄRA eller BRISTA.

Jag vill inget hellre än att flytta hem till Sverige. Tom Stian i sin tur vill gärna jobba på oljerigg i Nordsjön. Dessa två saker kan kombineras ganska fint då han isåfall kommer att jobba två veckor på - fyra veckor av, vilket betyder attt vi kan bo nästan vart som helst.

Så efter att ha haft dessa saker (nedan) i tankarna i ett halvår:

  • Kursen pågår i 6 månader och ligger 2 timmar bort enkel väg.
  • Han måste bo på hotell varje gång eftersom kursdagarna är fre-sön eller ons-sön
  • I mars månad kommer han att vara borta 3 helger i rad (det kostar ca 4000 kr i
    bara hotellkostnad . Bensin + bompengar kommer i tillägg)
  • Han kommer att jobba heltid samtidigt som han studerar
  • Han kommer ha massa tentor
  • Han har fem examen på en vecka i slutet av maj/början av juni.
  • Han kommer tyvärr få ganska lite tid med Filip.
  • Filip kommer troligtvis hålla oss vakna på nätterna under detta halvår också vilket kanske inte är det ultimata för någon som ska studera.

...anmälde han sig och hade sin första riktiga kursdag i lördags.


Om det kommer att bli tufft? Ja, herregud ja. Det kommer att bli det värsta halvåret någonsin, både ekonomiskt och relationsmässigt. Men man måste ju ta en chansning ibland. Nu kör vi på! (med det stora vita huset i sikte ;))



"Man kan inte vinna en miljon om man aldrig köper en lott"









Kommentarer
Postat av: Madde

Jag är säker på att det kommer gå vägen vän! Som sagt, man måste våga för att vinna och då även våga satsa!

=)

Pöss!

2011-01-11 @ 16:24:50
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/
Postat av: Helenah

Du är en kämpe och har alltid varit. Ni vet ju att det är en tidsbegränsad kamp så då finns det ju trots allt ett ljus i tunneln. Och sedan kommer belöningen att vara extra ljuvlig! :)

2011-01-11 @ 19:08:47
URL: http://helenahswedberg.com
Postat av: Petra

åh jag blir lite avundsjuk! På nått sätt så har jag mer hemlängtan nu när jag har pojkvän än utan. Vill lixom dela min glädje med alla vänner hemma.

Det kommer säkert vara jobbigt dom här månaderna, men det är ju bara en liten tid. Tror det kommer gå finfint jag!

2011-01-13 @ 18:06:40
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Petra

hehe ja det blir nog att tänka efter 4 ggr extra innan det blir nå bebis. :)

2011-01-13 @ 19:42:47
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0