12.13

Jag blir rabiat på grund av GRANNEN.


Mitt imellan oss och den ena grannen finns det ett trädäck och över det ett stort tak. Där ligger det max 1 cm snö även om det skulle vara snöstorm på utsidan. Men grannen har utvecklat nån slags fobi mot snöflingor på trädäck så där står hon och putsar och fejjar i tid och otid. Försiktig är hon inte heller utan svingar denna sopkvast som besatt så det smäller och dunkar långan väg.

Naturligtvis tycker hon också att det är som lämpligast att göra detta under den 1,5 timmen som Filip sover ute i sin vagn under dagen. Så givetvis väckte hon honom för 10 minter sen och det kändes ju sådär lagomt festligt efter att jag pulsat runt i 3 dm tösnö för att få honom att somna. 


Den dagen vi slipper ha grannar mitt imot oss, uppepå oss och bredvid oss ska jag aldrig sluta le. Jag ska gå runt med ett leende som går från öra till öra vara så förbannat glad att folk tror att jag är retarded. Ingen ska få undgå att se min vita-på-gränsen-till-ljusgula tandrad.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0