12.55

Mina tankar kring VARDAGS-GNÄLL.


Ibland är det så lätt att bli förbannad. Speciellt på personen man lever med. "Varför kan han aldrig fundera ut vad vi ska äta?", Varför kan han aldrig skriva upp det som är slut hemma på magnet-blocket på kylskåpet?","Varför kan han inte dra igång tvättmaskinen utan att jag ber om det?", "Varför hamnar alltid soppåsarna under bänken på verandan (visserligen är det ingen som ser dem där) istället för i sophuset och varför i helvete måste jag alltid laga mat?"

Ja, ibland är det så himla lätt att lägga fokus på vad som inte görs. Jag kan verkligen gå i taket över sånna här saker och det är mer än en gång han har fått sina fiskar varma för detta.

Men det som oftast glöms är att det faktiskt är han som 8 av 10 ggr plockar ur diskmaskinen. Det är han som alltid nattar Filip om han inte är på jobbet. Det är han som knyter ihop soppåsen när jag intalar mig själv att det finns lite plats kvar även om jag innerst inne vet att det inte gör det. Det är han som är riktigt duktig på att få det att se fint och städat ut när jag kommer hem från jobbet. Och framför allt är det han som nästan alltid går in till Filip på nätterna när han vaknar (visst jag vaknar av skriket jag också men har betydligt lättare att somna om eftersom jag har sluppit kliva upp och stå vid en spjälsäng i en halvtimme).


Skillnaden är bara att han inte säger nåt om allt som jag inte gör, medan jag kan vara ruggigt snabb att påpeka att jag nu står och lagar mat för femte gången i rad denna vecka...


Värt att tänka till lite innan man gnäller nästa gång kanske?







Kommentarer
Postat av: Helenah

Mycket fint skrivet! Självinsikt är vackert. Jag tror på er två! Och jag diggar verkligen det nya upplägget för bloggen med ett inledande nyckelord. Fortsätt så! Tummen upp från Washington! :)

2011-01-10 @ 15:41:18
URL: http://helenahswedberg.com
Postat av: Petra

Jag gillar också! Precis när alla bloggar gått och blivit tråkiga börjar du skriva mycket, och intressant med! :)

2011-01-10 @ 17:23:24
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Lina

Så sant det du skriver. Man ska nog tänka en gång extra.

2011-01-10 @ 21:36:01
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Dr

Kan være fordi du bare er helt bredsveis :o)

2011-01-11 @ 00:52:52
URL: htthttp://nrk.no/tekst-tv/100/
Postat av: Madde

Haha, så sant så! ;-)



Det är faktiskt mitt gull till pojkvän som fixat den, han är bra han! =)

Diggar som fasen att din blogg börjat leva igen!!



Puss!

2011-01-11 @ 08:23:50
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0