13.19

Det är svårt att VARVA NER ibland.

Filip sover ute i vagnen. Normalt sett brukar jag stå vid spisen då, flyga runt och sortera leksaker som en dåre eller ha damsugaren och moppen i högsta hugg. Men inte de senaste dagarna inte!

Sen vi blev sjuka har jag fått tänka om. Jag kan helt enkelt inte hålla på så, utan det är vila och egentid som gäller. Jag läste Kajsas blogg en gång om just det. Hon har fått tre barn på tre år. Folk undrar givetvis hur hon orkar när hennes sambo är borta. Nyckeln till att orka är att inte göra någonting medan barnen sover på dagen förutom att krypa upp i soffan med en kopp te svarade hon.

Jag har haft väldigt svårt för det. Jag gillar inte när det är kaos hemma och tycker att det är så mycket enklare att laga mat och städa när jag får göra det själv. Även om min lilla kille mer än gärna hjälper till vilken han givetvis får men allt tar nån timme extra ;)

Men jag ska försöka på att bli bättre på att vila! Vila är bra grejer som hjälper en att orka mer!

Eller hur? =)


Nu ska vi vila och bli friska i det här hemmet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0