20.44

Tillbaka i NORGE.

Sorgligt nog sköljer en hel våg av ångest över mig så fort jag landar här. Jag är jätteglad över att se Tom Stian igen. Det har inget med honom att göra. Det är allt det andra bara + att han jobbar, pluggar och är borta på kurs jämt. Jag får köra till dagis, jobba 8 timmar, hämta på dagis, handla, laga mat, natta och allt det där själv. Inget konstigt med det. Så har många ensamma föräldrar det.

Det är bara det att det känns så otroligt ensamt här. Att komma från Sverige där man haft så skoj med med Filip, mamma, pappa och brorsan. Man har varit på äventyrsbad i Gävle, buspalatset i Bollnäs, hängt med mormor och morfar, åkt spark, fikat med Marie. Och sen landa i vardagen här med jobb och stress utan nästan några vänner och utan mina släktingar i den här lilla lägenheten där man knappt kan röra sig utan att Fille vaknar. Det är tungt.

Inte meningen att låta så dyster, men det är tyvärr så det känns nu =(


Uch, stackars Tom Stian som längtat så efter oss och så får han det här.





Kommentarer
Postat av: Petra

Jag brukar tänka så här. Även om du har det underbart när du är hemma så är det ju "semester". Hade du bott där hade det varit jobb och vardag där med. Plus att alla vänner är så upptagen med sitt så dom hinner inte umgås så mycket. Gräset är inte så mycket grönare på andra sidan.. Synd att jag inte bor närmare så hade jag jättegärna hjälpt dig med barnpassning och en fika för att prata av dig då och då :)

Kram till dig!

2011-02-09 @ 23:06:16
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh vännen, inte vara ledsen! Tänk på framtiden som är ljus och fin i Sverige ;-) Åhh jag hade också velat följt med på äventyrsbadet här...får ta det nästa gång ni kommer hem =) Puss puss!

2011-02-10 @ 22:49:07
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0