13.55

Oj, det HÄNDE en grej.

Skickade upp en sked med gröt och blåbärsylt i taket idag. Inte nog med det hamnade skiten även i mitt ansikte, på mina kläder, på Filip och på skåpsdörren. Osannolikt att något sådant ska kunna hända. Men tappar man ett paket med ris på ett skedskaft som leder ner i en gröttallrik... ja, då händer det.

Dessutom hände det på sämsta möjliga tidpunkt. Filip är sjuk och jag är sjuk. Men det märks inte lika väl på honom att han har feber för han är i sitt esse ändå. Jag därimot har både igår och idag trott att jag är döende där jag ligger på soffan med 39 graders feber, huvudvärk, magknip och en rinnande snok. Samtidigt som jag måste hålla minst ett vakande öga på vilde Billy.

Vissa stunder har jag inte orkat säga "nej, sluta med det där" utan låtit honom rasera lägenheten. Dock har förödelsen mest bestått av leksaker precis över allt. Till skillnad mot för mig som ordnade bestående blåbärsfläckar i hela taket.






Kommentarer
Postat av: Helenah

Trist med fläckar, men det går bort i tvätten! Men förstår att det är extra drygt när du är sjuk. Hoppas du kryar på dig snart! Själv går jag och håller ett vakande öga på mobiltelefonen i väntan på att få meddelande från Sverige om att ytterligare ett syskonbarn är på gång. No news yet...

2011-02-18 @ 06:30:42
URL: http://helenahswedberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0