JULEN!!!

För ca 1,5 vecka sen var jag på Plantagen för att köpa ljung till blomlådorna på verandan. Där var det då en dekoratör som gjorde ordning för julen i hyllorna. En gubbe var genast framme hos henne och surrade om att det var för tidigt.

Visst, det är tidigt. Men jag älskar verkligen julen! Jag blir glad när jag ser de första julpynten i affärerna och jag kan knappt vänta på att få inreda hemmet med julsaker. Denna jul känns ändå mer speciell eftersom det är Filips första! Har redan planerat lite hur det ska pyntas och han ska givetvis få en julstrumpa på sin säng. Några julklappar han ska få är också uttänkta... hihi.

Min kompis Helenah och jag var helt tokiga i julen när vi var yngre, vi satt och räknade ner dagarna helt från oktober tror jag. Hon är också en sån som verkligen älskar julen! Det borde alla göra, det är ju himla mysigt att baka pepperkakor och lussebullar, tända adventsljus med mossa runt om, plocka fram adventsljustakar och annat pynt, klä granen och lägga in julklappar där under, äta god mat och träffa alla man tycker om. Underbart!

I år hade jag hoppats att vi skulle hinna flytta innan jul, så att man får inreda och pynta ett nytt och större hem där man faktiskt kan få plats med en julgran. Men jag insåg igår kväll när jag inte kunde somna att det är lite väl orealistiskt att tro att man ska hinna sälja och köpa nytt på 2 månader.

Men men...   man får väl drömma?



Jag är numera stolt ägare till denna fina julgardin som jag köpte på
en Hemtex Outlet i Charlottenberg! Köpte även några julfigurer i
tyg som jag inte hittade nån bild på.




Snälla drömhuset! Uppenbara dig så jag får julpynta dig!!








Kommentarer
Postat av: Helenah

Jaaa!! Mer jul åt folket!!

2009-10-22 @ 20:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0