Det stora peddo-loppet.


Tidigare idag skulle Tom Stian ut och jogga, jag valde att gå en promenad med Mario istället. Tror inte att det vore så sådär jättehälsosamt för bebisen om jag också skulle löpa en halvtimme.

Iallafall så tänkte Tom Stian springa sin vanliga runda i skogen när han möter på en grupp dagisbarn som är på utflykt vid skogskanten. En av fröknarna säger åt barnen att de måste hålla sig åt sidan för nu kommer det en joggare. Då utbrister en av ungarna "Jag ska också jogga!". Tom Stian hör detta och skojar till det genom att fråga pojken "Ska du med och löpa?" medans han springer förbi.

Och mycket riktigt skulle ungen löpa. Den lilla grabben på 3-4 år börjar lubba efter Tom Stian allt vad han kan. Ett gäng till med ungar hakar på och när Tom Stian vänder sig om efter en stund så har han 7 st kids som kutar efter honom in i skogen medans han hör dagisfröknarnas förtvivlade rop. Så han är tvungen att stanna och säga till dom storögda barnen som nu står och stirrar på honom att de måste gå tillbaka. Det gjorde dom som tur var utan några större protester, så älsklingen kunde lugnt springa vidare utan att känna sig som en peddo.

Min promenad med Mario var inte lika spännande om man säger så.



(Tyvärr är nåt fel med bloggen så jag kan fortfarande inte lägga ut bilder, har mejlat och frågat vad som är fel)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0