Tankar kring graviditeten.


11 days to go och inte en enda hemorrojd så långt ögat når. (Och det är inte lätt att titta efter nu vill jag lova).

Mer info:

Du är på dag 269 av 280. (96,1%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 2 fulla dagar (v38+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Mån 18 maj 2009
Du har 11 dagar kvar till beräknad förlossning.


Idag var nog första dagen som Tom Stian fattat att bebisen verkligen kan komma när som helst. När han skulle iväg till jobbet imorse sa han "Ring mig om du ska föda då älskling" . Hmm ja, jag hade inte tänkt fråga nån annan och jag har inga planer på att gå till Kongsvinger som tar 45 minuter med bil. Jag lovar älskling att du ska bli den första som ska få veta när det är dags.

Har på sistone fått en hel del frågor om jag är nervös inför förlossningen. Nej, det är jag inte. Jag vet att han kommer ut på ett eller annat sätt, oavsett om jag ska spricka från muttan till analen eller om dom cuttar upp mig via magen. Det jag därimot är nervös för är tiden efteråt.

Kommer jag bli en bra mamma? Kommer bebisen vara frisk? Kommer jag att veta hur jag ska göra med allt? Kommer jag orka mata bebisen 100 gånger per natt? Kommer jag att vara ett monster på dagarna? Kommer jag tycka att Tom Stian hjälper till tillräckligt mycket? Kommer vi bråka en massa pga att vi är trötta?

Jag tror faktiskt att barnmorskan skrämt mig lite på kursen vi var på. Allt verkar ju vara ett stort elände efter att man kommit hem från sjukhuset. Man ska tydligen vara så trött och slut att man gråter hela tiden, man ska inte hinna göra nåt som har med städning att göra i hemmet, mannen måste handla och laga mat och om han inte gör det så blir det tufft, dessutom sa hon att ca 60% (om jag minns rätt) av alla par går skiljda vägar inom ett år efter att barnet är fött.

Det där är sånt som jag oroar mig för. För UT kommer ungen, men resten då?


Jag har iallafall bestämt mig för att lyssna på "Lonesome Traveller" med Paperboys  i i-poden när jag ska föda. Tjoho!






Bilderna är tagna igår, 12 dagar före beräknad födsel. Av nån konstig anledning
så ser jag smalare ut än vad jag är på bilderna. Ligger på ca 14 kg plus nu skulle 
jag tro. Ska till barnmorskan imorrn igen så då får jag nog veta. 






Kommentarer
Postat av: celia

Man kan ju inte se att du är höggravid bakifrån! Hur ska det gå med småhöfterna för dom ser ju lika nätta ut!?:) Vilka härliga skjorts också! Skönt att du inte är orolig för att föda, jag är orolig nog åt dig:) Uscha! Ring eller smsa så fort du känner nått! Spännande att jag ska snart bli moster:) Puss världens finaste!

2009-05-07 @ 15:26:17
Postat av: celia

ps. jag tror hemmosana kommer oftast efter förlossningen:) Ropa inte hej förens du har ramlat i bäcken:)

2009-05-07 @ 15:28:38
Postat av: Madde

Fina fina du!!! Tänk att du snart ska bli mami!!! Ofattbart när man tänker på det, men himla himla härligt!!! Weeeee! Imorrn är jag hemma hela dagen lång så ring mig när du har tid så får vi snacka om barnafödande och diverse, puss på stormagen!! =)

2009-05-07 @ 18:38:20
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0