Kontroll hos barnmorskan.


Var till barnmorskan Therese idag på v. 32 kontroll. Hon klämde, kände och mätte. Sen pratade vi lite allmänt om graviditeten. 

Hon kom fram till:

  • Att bebisen låg med huvudet nedåt och fötterna uppåt  på höger sida av magen.
  • Att han verkar vara normalstor.
  • Hjärtat slog 144 slag/minuten.
  • SF-måttet var 29 cm. (Livmoderns storlek)
  • Mina magmuskler har glidit åt sidorna.
  • Att jag kan få navelbråck för naveln står ut så mycket. (Vill inte ha det!)


Så det mesta såg väldigt bra ut! Filip verkar må väldigt bra där inne iallafall. Skönt!

Har fått höra flera gånger att jag har en typisk "tjejmage" eftersom den bara växer frammåt och inget åt sidorna. Tänkte slänga ut nägra bilder från olika vinklar.





V. 32+3 idag. Tiden går skitfort!







Kommentarer
Postat av: Isabelle

Tjopp Linda! :)

Det värsta är att jag skulle kunna ställa mig bredvid och ingen skulle kunna avgöra vem som är gravid och inte ;) Jag har dock lite mer på sidorna. Hö hö hö! Kul att jag sitter här och avundas en höggravid kvinnas kropp. Kul.. kul, aa.. verkligen! ;)

2009-03-23 @ 22:49:02
URL: http://dreamoffice.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Linda!

Vilken fin blogg du har! Jag fick adressen av Helenah.Vad roligt att följa dig och din graviditet. Jättefin mage har du!! Ska bli så spännande att se lilla Filip. Som du säger, det gå så fort! Njut av sista tiden!

Kram från Camilla (Helenahs syster)

2009-03-24 @ 10:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0