Tomat och pumpa.


Solen skiner idag och det är tokmysigt ute. Jag och Mario tog som vanligt våran långpromenad på förmiddagen. Tror att Tom Stian kommer att bli lite besviken när han kommer hem från jobbet och ser Mario idag, han är nämligen off white istället för kritvit i pälsen nu igen. Var inte många dagar sen Tom Stian duschade och tvättade Mario. Wooops.. men det är ju slask överallt på vägarna!

Jag har plockat fram mina gröna fingrar idag. Släpade in en stor påse jord från boden och började fylla ett gäng krukor. Vet att jag slarvade lite.. men man kan inte göra allt perfekt. Ska man följa beskivningarna på fröpåsarna får man ju köpa femton olika påsar jord och näring. Så jag slängde ner lite jord och pillade ner ett par fröer i krukorna. Blev tomat och pumpa! De ska få stå inne i fönstret ett tag tills det är tillräckligt varmt ute.

Tom Stian ringde på en lägenhet igår, om den inte blev såld under helgen ska vi kanske få se på den imorrn. Den har en egen liten gräsmatta på framsidan där man kan odla en massa blomster och grejer!! Jag har redan en massa idéer i skallen om hur fint det skulle kunna bli där.

Men jag vet inte hur man beter sig. Vill inte köpa ny lya innan man fått den här såld, vilken mardröm att stå med två lån!  Men om vi säljer den här först... vad händer då om vi inte hittar nån ny? Då har vi ingen stans att bo. Det här låg vi och klurade på inatt. Nån som vet?


Nu ska jag slänga ihop en tacopaj!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0