Läs ej om du är känslig.


Okej, men risk för att vara riktigt äcklig nu. Men jag måste bara få berätta om två bajs-incidenser som hände idag.


Idag var vi ute och gick en promenad med Mario. Hans dumma husse Tom Stian hade givit honom alldeles för mycket makaroner innan. Så vi hinner inte gå långt förens det rasar ut lite halvlöst bajs ur hans brumma. Det kletar fast sig i hans långa stjärthår och vi försöker febrilt få bort det med snö. Men det går inte och hela hunden stinker.

När vi kommer hem efter promenaden får Tom Stian ta in honom i duschen och gnida ren Marios fisa. Jag står och lagar mat under tiden när jag hör att mannen ropar från badet. Han har skojat till det lite och gjort tuppkam på Mario. Vi skrattar och Mario blir ändå mer förnedrad än innan då vi försökte torka  bort bajset med snö. Stackarn.. men han blev ren och fin  iallafall!

Sen var det dags att sätta sig att äta maten jag lagat, men jag kände att jag måste gå och göra nummer två först. Men det som inte får ske sker. Det blir STOPP i toan. I panik trycker jag allt för många ggr på spolningsknappen och vattnet stiger upp till kanten. Hinner fundera på om jag ska springa eller inte, men jag bestämmer mig för att ta itu med problemet och börjar skotta i toan med diverse prylar. Går inget vidare. Så till slut måste jag gå ut till Tom Stian och berätta. Han skrattar bara.

Bestämmer mig för att skicka ett sms till pappa och fråga vad jag ska göra, han kan ju ALLT. Han ringer upp mig och gör också narr av mig. Han frågar om jag är säker på att det inte sitter fast nån sträng mellan mig och toan. "Ja, pappa... jag är ganska säker på att Filip inte ligger i toan". Sen får jag diverse råd såsom att ringa vaktmästaren. "Skitbra idé pappa. Jag är inte så jävla sugen på att visa älsklingen mina korvar, men det är inga problem att släppa in vaktmästaren och låta honom granska mina jättedunkar". NEJ TACK.

Slutar med att jag får kavla upp ärmarna och tömma vattnet ur toan med en matlåda. Sen fick jag ta en stor hink med vatten och hälla från hög nivå ner i toan för att skapa ett tryck. Vattnet skönk och allt ordnade sig! Tack och lov!!! 


Nu får det fan räcka.
Jag ska inte gå nära nånting brunt på resten av dagen.






           Antar att ni inte ville se bilder på resten.






Kommentarer
Postat av: catrin

kan man annat än skratta!!! hahaha :)

2009-03-09 @ 18:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0