Ny bil?


Jag ska erkänna en grej: Jag är läskigt rädd för att ta LÅN. Jag har nästan en fobi för det. Hela mitt liv har jag strävat efter att betala allt jag vill ha kontant, vilket jag alltid har gjort. Men jag insåg ganska fort att det var lite för svårt att spara ihop till 1,5 mille när vi skulle köpa lägenhet här i Norge för drygt ett år sen. Så då var vi tvungna, men det sved.

Nu är det alltså så att vi har varit och sett på en ny bil. Tom Stians bil är ganska sliten och opålitlig. Så vi måste väl ha en ny, vill att bebben ska åka säkert. Men jag tycker att det känns extremt jobbigt att ta ett till lån. Jag börjar svettas bara av att tänka på det. Min största mardöm är att ha så mycket lån att man inte kan göra nåt roligt alls, att alla pengar ska gå till avbetalningar.

Vi såg iallafall på en Ford Focus EcoNetic -09 idag, provkörde den till och med. Tom Stians familj har en vän som jobbar på Ford och han kan allt om dessa bilar. Så vi får ett ganska bra pris och han kan alltid hjälpa oss om nåt pajar. Men gud så jobbigt det känns attt punga ut med 3000 kr extra i månaden i billån + försäkring. Blä. Vi har ju råd och bilen var superfin men jag har panik nu ändå. Ska vi verkligen göra detta liksom?








Fick ett paket med posten idag. Mamma hade skickat ett påsk-kort, några
påskfjädrar  och en påskkärring. Tack mami!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0