Skidjävlar VS. Cykeldårar


Skjutsade Tom Stian till jobbet för 10 minuter sen när jag skådade en blå cykeldåre vid vägkanten. Ja, han hade tajt trikå, solbriller och sån där  jävla avlång spetsig hjälm. Uch. Alltså har cykeldåre-säsongen börjat. Prupp. Om det är nånting jag ogillar mer än längdskidåkare på tv:n så är det nog cykeldårar i verkligheten. Och inte vilka cyklister som helst utan TÄVLINGSCYKLISTER.

Alla ni som bott i Jessheim den tiden på året när det inte ligger snö på marken vet vad jag pratar om. Cykeldårarna är överallt i denna stad. Du kan knappt åka till jobbet utan att bli fördröjd 10 timmar pga cykeldåre-tävlingar som pågår kors och tvärs i staden. De är ÖVERALLT. Alla vägar är belamrade av cykeldårarna.

Vad jättemysigt att de redan har gett sig ut på vägarna då. Verkligen jättekul. Jag brukar be Tom Stian att köra nära dom så att jag kan öppna bildörren och börja rensa lite. Man tar en här och där och hoppas att de ska vara färre till nästa säsong.


Nog med bitterhet från den gravida hormonkvinnan. (Men jag älskar att vara bitter)


Snart ska jag på SPA! De hade ingen tid igår, så det blidde idag kl 15 men om man vill kan man komma dit en timme tidigare och bada bubbelpool, vilket jag givetvis vill. Min enda undran är bara vilken bikini man ska lyckas tränga ner sig i?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0