Jag och Filip.


Tom Stians två lediga veckor i samband med Filips ankomst är nu slut, så han är tillbaka på jobbet idag. Så idag är jag själv med lillen. Har gått bra hittills, men det är svårt att få nåt gjort här hemma när han är så otroligt vaken hela tiden. Han sover nästan aldrig! Men jag har iallafall tvättat två maskiner med tvätt och dammsugit lite. Fick i mig lite mat nyss också så nu sitter jag och funderar på att ta med Filip och Mario på en promenad.

Igår var jag och Tom Stian ute på en kortare promenad också. Jag orkar inte gå den där långa rundan som jag gick nästan varje dag när jag var gravid. Kroppen har inte riktigt återhämtat sig konditionsmässigt än..haha.. så just nu får det bli några kortare svängar.

Inatt när vi låg i sängen och försökte sova så hörde vi nåt som lät "mjjaaauu, mjaauu, mjjjauu" och trött som vi var trodde vi att det var Mario eller Filip som framkallade de här kattaktiga ljuden. Men helt plöstligt rasslade det till i fönstret som var ganska mycket öppet! En katt hade tydligen försökt att ta sig in men stoppats av persiennen! Tur det. Hade kunnat bli våldsamt tråkigt om han hoppat in i vårat sovrum. Mario tror nämligen att han är kattmördaren nummer ett, problemet är bara att dessa norska skogskatter är tre gånger så stora som honom.

Nu måste jag ta ut Filip på en promenix i vagnen! Han gnäller sjukt mycket och har jag tur så somnar han så fort vi kommer ut!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0