Älskade grannar.


Har varit lite dålig på att uppdatera på sistone. Men det har varit så bra väder att jag inte haft lust att sitta inne vid datorn men idag ville inte Filip sova ute i vagnen så vi sitter inne en liten stund.

Igår därimot sov han 3 timmar i sträck i skuggan i sin vagn. Så jag hann faktiskt glassa en stund i solstolen. Men det dröjde inte länge förens grannarna gjorde mig psykiskt instabil som vanligt.

Hon som bor snett ovanför (den unga tjejen med en massa barn) stod bland annat och gapade som en idiot  på sina ungar medans indierna (som bor 4 vuxna och 2 barn på 50 kvm) ovanför oss satt och sjöng eller vad dom nu gjorde. Även granntanten som bor bredvid oss dök upp från ingenstans och började berätta alldeles för mycket om sitt liv och jag fick leka psykolog mot min vilja.

Efter en dryg timme dök även en dansk leverans-gubbe upp och började lasta av stora tunga kartonger 2 meter från vagnen där Filip sov så att en annan kärring här ovanför kunde komma och konka upp dom till sig. Sen började alla snorungar som bor här att leka i trappen.. också 2 meter från Filip. De kastade ner leksaker och träpinnar för trappen tills det brann i skallen på mig. Ja, visst. Barn ska få leka och skratta, men dom här barnen är helt hopplösa! Dom kan stå och vråla och härja som as utan att mammorna säger nåt.

Som om inte det vore nog plockade den ena indiern fram sin rakapparat också och började raka sig. Det bara surrade här på balkongen ovanför och jag satt och väntade på att det skulle landa små svarta krulliga hårtoffsar på mig. Men då jävlar säger jag  bara, då hade det varit slut på grannsämjan för alltid.



Vilken härlig dag i solen hörrni!!


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0