Kan inte sova.


Hämtade nyss in datorn till sovrummet. Ligger här i sängen och kan inte alls sova. Tom Stian jobbar natt vilket han ska göra tills på fredag så jag och Filip är ensamma. Mitt problem är att jag stressar upp mig lite över det här med sömnen, är inte van vid att "skynda" mig att somna...

Filip åt nämligen vid halv elva. Efter det bytte jag blöja på honom och la både gofisen och mig själv i våran säng och det är där stressen kommer in i bilden. Först att få honom att somna och sen att att få mig själv att hinna sova innan han vaknar och ska ha mat igen. Jag vet att jag har ca 2-3 timmar på mig att sova varje gång innan han troligtvis vaknar igen, men jag bara ligger där och tänker "måste hinna somna, måste hinna" och så funkar det inte alls. Så har det iallafall varit i natt.

Och nu vet jag att det inte är nån idé för mig att stänga locken, för nu ska han säkert ha mat inom 30-60 min och då är det bättre att jag är vaken när det sker. Tidigt i morse var jag nämligen så trött att både jag och han somnade under amningen.



Vände mig om och tittade till Filip nu, han är så go att man bara vill äta upp honom. Varje gång jag har ammat honom och ska lyfta upp honom kan jag inte låta bli att stjäla några pussar. Lilla älsklingen!

Jaha, nu sprakar det i blöjan också..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0