Odd-Arne eller Örn-Ulf?

Nyligen hemkommen från en middag hos Tom Stians farmor och farfar. För en gång skull känner jag mig mätt, annars är jag konstant hungrig. Går inte en sekund utan att jag vill fylla på i kistan. Är det okej att skylla på graviditeten?


Igår kom vi fram till att Mario är konstig. Så fort han får någonting över skallen så blir han helt stel. Han rör sig inte en milimeter! Skulle krypa ner i sängen igår och såg inte att han satt på sängkanten, så jag råkade slänga lite täcke över honom. Han kunde ju definitivt ta sig ut därifrån men INTE då. Han satt därinne som en liten köttbulle i 10 minuter innan jag tog fram honom.

Nu blir det tv, men först måste jag bara berätta att Tom Stians bröder heter Björn-André, Lars Henrik och Chris-Marius. Hans mamma heter Liv-Heidi, hans kusin heter Ann-Irené och hennes son Örjan-André. På mitt jobb har vi även ett gäng Björn-Tor:ar, Odd-Vidar:ar och Tom André:ar. Och en stackats sate som var med i en norsk tidning hette Örn-Ulf. Vad är det som felar i norrmännens hjärnor??  Varför dessa jävla dubbelnamn?




 
Trivs Mario eller har han klaustrofobi?


  

Pervo.



Marios spya eller en väldigt stor bit musli på mattan? Jag vet ärligt talat inte.



 
Älsklingen pussar och lyssnar på bebisen.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Haha! Trillade in här via FL... skrattar så mycket åt örn-ulf, tom stian (sorry...) och alla andra sjukt sjuuuka dubbelnamn.

Jag är själv tillsammans med en bagge och fick första barnet för ett år sen och hon har dubbelnamn. Jag gav med mig, kan man säga, i tron att hon ändå bara kommer kallas det ena namnet (Lovis - efter Ronjas mamma, mitt namn) . Ingen orkar ju ändå använda båda namnen. Trodde jag... nej nej hela tjocka norsksläkten säger Tea Lovis. Det är ju också ett skumt namn...

Ha det bra

2009-02-01 @ 22:28:28
URL: http://kajsan-kajsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0