Längtar längtar.



Tom Stian började jobba kl 8 idag, skjutsade honom som vanligt. Gör nästan alltid det, annars har jag ingen bil under resten av dagen och det är för långt att knalla till fots till  mataffärerna och köpcentret. .

En massa tankar har börjat  snurra i skallen. Tror jag måste göra mig en packlista inför roadtripen till Sverige på fredag.. sitter liksom hela tiden och tänker "Det får jag inte glömma". I vanliga fall när vi drar hem mami och papi så brukar det inte bli nån katastrof om man glömmer nåt, men nu är det superviktigt att vi får med oss finkläder och finskor till dopet (+ hemliga B). Sen vill jag helst inte glömma strumpbyxor, sminket, locktången, smyckena och lite annat sånt där kraffs (visst det går att köpa i Sverige också, men vi kommer hem på fredag kväll och dopet  är på lördan så man hinner inte fixa så mycket då). Men viktigast av allt är att vi klarar att komma ihåg doggen + hans bur + resten av tillbehören. Vi ska nämligen ta flyget tillbaka till Oslo och glömmer vi Marios bur blir det bajs (Isåfall är det bättre att vi glömmer Mario istället för  hans bur). Viktigtast av allt är att vi får med oss ITA-korten som gör att vi får flyga billigt med SAS. Utan dom blir det ingen tillbakaresa.

Aja, nu har jag ju radat upp en del grejer. Men det blir nog en ordentlig lista sen ska ni se! Jag har nämligen en fetisch för listor.


I övrigt sitter jag här och är blekfet, håret  ser döende ut, huden är grå/genomskinlig), ögonen har definitivt ingen färg och det känns som att näshåren är längre än ögonfransarna. Men vad gör det? För det ligger ju en underbar liten grabbhalva i kulan jag har på magen. Fast det hade ju varit helt ok att ha LITE lyster iallafall!!!!

Av en ren skräll hittade jag mamma-jeans igår. Som jag har letat! Dessa fanns på H&M och jag tror att dom var nyinkomna för mitt norra öga hade inte skådat  dom tidigare. Hade ingen aning om att mamma-brallor var så sjuuukt sköna. Jag tror jag ska bli en sån där härligt-sunkig-trailer-trash-kvinna  som fortfarande använder sina mami-pants 23 år efter senaste graviditeten.


Vet att jag tjatar.. men imorrn är det 3D-ultraljud!! Funderar på att sova bort hela den här dagen så att det snabbare blir morgondag = Onsdag och 3D-ultraljudsdagen. Wioohoohoo!




Nu måste jag iallafall dra till köpcentret för jag glömde köpa strumpbyxor igår, sen ska väl älsklingen ha sig ett litet Alla Hjärtans Dag-paket. Behöver ett champangefärgat sidenband till min klänning också (Utifall det mormor fixat inte passar).







     

                                                  Mario bygger en nalle.





                  

                                      Mami-brallor. Sjuuukt sköööna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0