Funderingar.


Jag stod och funderade lite i duschen nyss när tankarna drog i väg till hemorrojder. Det är tydligen ganska vanligt att få när man är gravid. Jag kommer säkert få en massa hemorrojder på slutet, kommer att se ut som att det hänger en klase vindruvor ur röven. Så jag bestämde mig för att kolla hur äckligt sambon tycker att det är.

JAG: "Älskling, kan du vara snäll och se om jag har fått några hemorrojder??"
TOM STIAN: "Näää.."
JAG: "Nähepp?"
TOM STIAN: "Jodå, älskling. Det är klart jag kan! Ska vi gå och kolla nu på en gång så att vi får det överstökat?"

Jag tackade nej till titten. Men nu vet jag att om jag nån gång vill ha hjälp med att leta hemorrojder så får jag det. Tack älskling!


Idag ska vi fylla i en tokbra bok som vi beställde på internet. Den heter "Familjeboken" och den har flikar som heter allmänt, hälsa, hem, fordon, skola och tel/adress. Så där kan man fylla i allt som är viktigt. När man sen söker ett nummer till sin läkare eller till veterinären eller nåt så har man allt där i. Detsamma gäller kontonummer, försäkringar och allt annat. Kan bli perfa när vi ska bli en familj tänkte jag eftersom att jag är en virrskalle.






Här ska vi samla all viktig info.







Dagens krubb blev: Lax, potatis, gräddsås och grönsaker. Mumma!




Kommentarer
Postat av: Madde

Hahaha!!! Det känns tryggt att du har en sån fin pojkvän som ställer upp i vått och torrt =)

Klem!

2009-02-17 @ 21:51:36
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/
Postat av: catrin

haha du är rolig du.. som sagt, de där klasarna är en present ingen ska bahöva tvingas ta emot.

hoppas allt är bra med maggen :)

hälsa! puss puss

2009-02-18 @ 18:44:16
Postat av: Kajsan

Du klarar dig nog - men tur att du har backup där hemma hvis det sker noe...

Tea Lovis lillebror var sjövild i början (helt nytt för mig eftersom TL sov sig igenom de 9 månaderna i kaggen), Mne nu är han lugn mest hela tiden.

Jag tror den lugnare coolare stylen började vid samma tid som du är i nu.

Lycka till! Inte oroa i onödan! Vad sa jordmoren?

kram

2009-02-19 @ 08:03:36
URL: http://kajsan-kajsan.blogspot.com
Postat av: Kajsan

just det, jag vill också ha en sån där fin familjebok... Var?

2009-02-19 @ 08:05:07
Postat av: ello

haha du är bra knäpp du Limp..men skönt att höra att du har en kille som ställerupp i alla väder :) den där boken låter iaf som nåt för dej tycker jag !!

2009-02-21 @ 16:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0