Rutinkontroll hos barnmorskan.



Har stängt in mig på sovrummet med datorn. Vardagsrummet var invaderat av sol. Inte för att jag inte gillar sol utan för att jag har fått min beskärda del redan, längdskidåkning idag igen nämligen. Wiii!!

Besöket hos barnmorskan idag gick bra. Jag frågade en massa dumma frågor om varför mina bröst inte är ömma och om jag har har för små höfter för att klämma ut en unge (dom har faktiskt gjort narr av mina höfter på jobbet..haha). Blev nöjd med svaren. Vågen visade 65 kg, har aldrig vägt så mycket i hela mitt liv. I normala fall väger jag 57-58 kg. Men viktökning på 7-8 kg när man är i v. 29 får väl vara okej. Och äntligen hade min kära livmoder växt, nu nådde den faktiskt upp en bit ovanför naveln.

Igår åkte vi till veterinären. Marios gaddar måste fixas. Vips var vi 1000 kr fattigare men han fick sig ett bländande vitt leende. Nu handlade det ju inte direkt om att Mario skulle få ett vitt colgate-smajl för nöjes skull, han hade sjukt mycket tandsten. Det är tyvärr jättevanligt bland små hundar.




Precis som  små barn som är duktiga hos tandläkaren fick Mario en present av oss efteråt, en helfestlig och bitvänlig giraff. Han fick även några smarriga tuggben i olika smaker men som ni ser blev han inte nöjd. Han gillade inte ens tandborstarna han fick. Jag som valde ut en fin turkos med en bäver på och TS valde ut en specialformad grön/turkos.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0