ETT FÖRSÖK..


Okej, sonen och pappan är ute på en promenad och jag är tillbaka på bloggen. Minst en gång per dag har jag nämligen tänkt på att jag så gärna vill komma igång här igen, vet  ju att många i Sverige hänger med i mitt, Tom Stians och Filips liv via bloggen eftersom att vi bor så långt bort. MEN det är så mycket att uppdatera att jag skjutit upp det i evigheter.

Jag har bilder på den nya underbara fina blå bilen (som är min typ). Jag har massor av bilder från Filips superhärliga Namngivningsdag. Jag har finfina bilder från en rolig båttur som jag, Tom Stian, Filip, Mario, Pullen och pappa gjorde i Söderhamns skärgård. Jag har mysiga bilder från när jag och Filip hängde med en mamma-grupp som bor på vårat område. Jag har bilder på Filip från idag och en massa andra dagar.

Men det jag inte har just nu känner jag.. är tid.

Det tar en evighet att ordna och styra med bilderna i datorn och det tar tid att skriva texterna. Men jag vill ju så gärna slänga ut allt detta på bloggen! Varför väntade jag så länge med att uppdatera? Nu hopar sig allt det gamla ju. Fasen.



Vi får se när allt det där läggs ut här, men jag tar en sak i taget nu och börjar att berätta om dagen idag. Filip skulle nämligen på 3-månaders koll och vaccineras kl 12.30. Som den känsliga mamman man blivit så gruvade jag mig lite inför de där jäkla sprutorna de skulle sätta i hans bägge lår. Sånt gör ont på bebisar, ingen lång stund men just när dom sticker. Själv är jag inte ett dugg rädd för nålar och sprutor, men det blir annat när det gäller ens lilla älskling.

Men våran hälsosyster Rita är jättegullig och bra på alla sätt och vis så det kändes okej ändå, även om jag kände mig förtvivlad när Filips glada jollrande byttes mot en surläpp utan dess like och tårarna började spruta!! Men nu är det gjort, nästa gång blir om 2 månader.

Fille passade även på att rulla från rygg till mageläge för första gången inne på Ritas bänk. Det har han aldrig gjort förr, han har bara rullat från mage till rygg förut.

Så här såg måtten ut idag när han var 3 månader och 2 dagar:

VIKT: 6070 gram
LÄNGD: 62 cm
HUVUDOMKRETS: 40,8 cm

Så här var måtten när han föddes:

VIKT: 3035 gram
LÄNGD: 48 cm
HUVUDOMKRETS: 33 cm

Så nog har han växt allt! Vikten har dubblats från när han föddes (exakt på grammet till och med)







Jag och Fille i Skärså från när vi var i Söderhamn. Fler bilder kommer väl framöver..




 
 

Fille har bomullstussar fasttejpade på låren efter vaccinationen...






Tre tröttisar som somnade på sängen för några dagar sen...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0