Blommor.


Tom Stian och jag var på Plantagen idag för att köpa altantvätt och träolja, men de hade tyvärr inget av det.
Det dom därimot hade var en massa stora penséer (fanns bara små när jag och mamma var där sist) så Tom Stian fick snällt bära ut 60 l jord och ett gäng blommor till bilen.

Väl hemma satte jag genast igång med blommorna. Älskar att pilla i skitig jord! Trots brist på sol var det 13 grader ute och riktigt skönt. Våra festliga grannarna stod och gapade för full hals från balkongen på tredje våningen att de trodde att mina blommor skulle dö inom en vecka. No way, man är ju ingen duvunge direkt!

Blev väldigt fint på våran veranda iallafall! (oavsett hur länge de överlever) Grejen var bara den att jag råkade köpa för många penséer, missade att det var 10 st i varje pack (jag trodde att det var 6 st eller nåt) så helt plötsligt stod jag på verandan med 30 st som skulle ner i nån kruka. Man kan inte sätta dem för tätt heller för de växer som as! Så jag löpte runt  och fyllde krukor med jord och blommor som aldrig förr. Trots det blev 10 st över.. måste fundera vart jag ska göra av dem.


Oj, nu måste det sovas här!














Kommentarer
Postat av: Madde

Åh vännen så fint det blev!!! Men att du fick 10 över, haha, jag hade lätt tagit dem ;-) Gissa om jag är sugen på att styra till min balkong som just nu gapar tom, behöver köpa både möbler och blommor och mattor...suck. Klem!

2009-04-16 @ 11:42:34
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0