FULL RULLE.


Satte ner arslet i soffan för ca en timme sen, det var verkligen skönt! Vi har haft fullt upp hela dagen.


Dagen har bestått av:

  • SVANGERSKAPSKURS:
    Nästan 6 timmar kurs, vilket faktiskt inte var sådär jätteintressant. Vi fick var sitt tjockt häfte med info och sen kändes det som att barnmorskan läste nästan rakt av från det. Sen fick vi se 2 st korta förlossningsfilmer från mitten av 90-talet på videoband med dålig kvalle. Förstår inte att de aldrig kan köpa in nåt nytt material till sånna ställen? Likadant var det i skolan. Allt är minst 20 år gammalt. Men man fick ju lära sig lite grann iallafall! Bland annat fick vi lära oss lite om olika födeställningar. Jag hade svårt att välja nån så jag frågade Tom Stian om råd, typ vilken ställning han skulle välja om han skulle skita ut en melon. Men han sa att det måste man nog känna efter där och då. 

  • TITTNING I POSTLÅDAN:
    När vi kom hem från kursen hittade jag två stora brev i postlådan. De var från mamma, hon hade sytt örngott till Nalle Puh-täcket!! Jättefina! Nu har vi både täcke och kudde i samma stajl!

             





  • TVÄTTNING AV VERANDA:
    Vi trodde att det skulle vara gjort på två röda. Men det tog en evighet att få altanen helt ren. Sen trodde vi att vi skulle lyckas skölja bort rengöringsmedlet genom att kasta vatten på verandan med en stor vattenhink, men trots att vi har världens minsta veranda så gick det dåligt. Så jag åkte iväg på vattenslang-jakt. Hittade till slut 20 m vattenslang på vagn (man känner sig rätt vuxen när man innehar en sån vill jag lova) med en massa tillhörande munstycken på rea. Perfa!! Sen duschade Tom Stian allt, inklusiva de nyputsade fönsterna.


             






  • STÄDNING AV LYA:
    Medans Tom Stian oljade in en liten del av altanen (golvet måste torka först så det måste vi vänta med) gick jag in och lagade mat. Sen började jag städa lägenheten. Jag dammade, damsög och torkade golven. Så skönt att ha det skinande rent!


  • PROMENIX MED DOGGEN:
    Mario måste få sin dagliga promenad, så det var bara att bege sig ut efter städningen var klar. Var faktiskt jätteskönt att ta en sväng ute i det fina vädret! Mario byggde två nallar.


             





  • OPERATION "BLI AV MED PENSEL":
    När man oljat in altanen med träolja måste man göra sig av med penseln på ett bra sätt, den kan självantända annars. Men det var fanimej jobbigast på hela dagen, vi ville bara bli av med den och gå in och se på tv. Försökte först elda upp den en bit bort på en parkeringplats, men tändaren ville inte funka nå vidare. Så jag gick i och letade tändstickor. Men det jäveln ville inte brinna nå bra ändå så till slut grävde vi ner skiten i en grushög.




      Nu rör jag mig inte en meter från soffan resten av kvällen!! VILA!





Kommentarer
Postat av: Sofie

Fin blogg! Lyckoönskningar från en gammal fellow Söderhamnare ;) /Sofie

2009-04-17 @ 22:36:56
URL: http://smagazine.blogg.se/
Postat av: Madde

Oj vilken fullspäckad dag du haft då vän!! Själv har jag slappat mer än en gravid kvinna som snart skall föda ( notera budskapet...ta det lugnt för faen!)Vill höra om alla härliga födselställningar imorn....hmm, ska jag välja pest eller kolera liksom?? =)



Nu ska jag stänga locken, Puss på dig gofia!!!

2009-04-18 @ 00:47:44
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0