Sjukhuset igen.


Igår var det full rulle hela dagen. Brassade iväg till Alnabru vid ett-tiden, bland annat skulle vi försöka  hitta en matta till nya köket. Sen skulle vi även se på fondtapeter till vardagsrum och sovrum, men hittade inga alls. Därimot hittade vi  tapeter till köket som kommer att bli skitbra! (Ni får se före och efter-bilder när köket är helt klart!) Egentligen skulle mami och papi köpa med sig tapeter från Sverige när dom kommer hit, men de här var så snygga att vi tog dom istället!

Iallafall så var vi borta nästan hela dagen. När vi sen låg i soffan och skulle se ett par avsnitt av 24 med Jack Bauer blev jag orolig. Jag hade inte känt bebisen sparka eller röra sig på hela dagen, alltså inget livstecken på 10 timmar. Så vi bestämde oss för att ringa Kongsvinger Sjukhus. De bad oss komma in på en gång och då började vi känns oss en aning oroliga. Kom från dit ganska sent igår kväll och fick börja med att ligga i en säng i 20 minuter med nån slags hjärt-ljudsgrej kopplat till magen. Och ja, hjärtat slog som det skulle och alla tester barnmorskan gjorde visade att barnet hade det jättebra! Hon tittade även på bebisen med ultraljud och allt talade för att han mådde väldigt fint, men eftersom att jag har moderkakan i framvägg och han hade grävt in fötterna där i så var det inte alls konstigt att jag inte känt nåt liv på hela dagen.

Vi blev väldigt lättade och glada och fick dessutom med oss fina bilder på Filip hem! Känns jättebra att man ska föda på det sjukhuset för de är så supergulliga och trevliga där. De tar sig verkligen tid!!

Kommer nån bild här!






Fick veta igår att lillen nu väger 2150 gram. Barnmorskorna tyckte att han
har min näsa. Men jag vet inte jag? Tycker att han är ganska lik TS!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0