V. 36 kontroll hos barnmorskan + bitterhet.


Efter en mördarcykeltur hem från köpcentret (var där och mötte upp Emma) ligger jag nu under en filt på sängen. Jag tänker ligga här och vara bitter tills Tom Stian kommer hem. Är nämligen på ruskigt dåligt humör.

Skickade nyss ett sms till kamrat Celia, tänkte att hon kanske kunde komma med några uppmuntrande ord nu när jag ligger här och är jävligt bitter och less på tillvaron.

SMS:et:
"Jaha, nu väger man 71 jävla kg för den där förbannade barnmorskan vägrar nollställa vågen innan man ska kliva på. Den visar faktiskt fel på minst 1 kg varenda jävla gång! Kan knappt få på mig skorna nu heller och håret är förjävla torrt och vidrigt. Inga härliga vänner har man här heller. Nu har jag iallafall bäddat ner mig och tänker tröstäta en Lion King Size för det är jag VÄRD!! Förresten så hatar jag den jävla fula chihuahuan också.. han irreterar mig! Nu är jag JÄVLIGT bitter!! FY FAN!! Är allt bra med dig eller? Jobbar du?"

Ok, erkänner att sinnesstämingen inte riktigt var på topp när jag skrev messet. Men Celia ringde upp mig och nu har jag pratat av mig en sväng så jag känner mig lite bättre.



Här kommer en snabb summering från besöket hos barnmorskan idag:

  • Fina hjärtljud hos lillen. 150-160 slag/minuten
  • SF-måttet var 34 cm (Storleken på livmodern)
  • Min vikt: 71 kg (Min startvikt var 58 kg, så +13 kg nu. Inte konstigt att man känner sig som barbapappa när man har jacka på sig)
  • Barnmorskan berömde min mage, hon tyckte den hade så fin form.
  • Lillen ligger med huvudet väldigt långt ner, men har inte fixert sig än.





Bilden är inte tagen idag, den är tagen igår när jag var
snäppet gladare.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Man ska vara bitter, bror skällde hela gårdagen på folk som inte visste hur man öppnade dörrjäveln på tåget även fast det är en ful jävla skylt som demonstrerar "TA HANDFAN HÄR SÅ ÖPPNAS DÖRREN!" men likförbannat så böjjar dom sig i en ful liten ställning och sliter och drar i den utan att lyckas

2009-04-20 @ 18:54:52
Postat av: Elin

Hej hej rösta gärna på mig som veckans blogg hos http://ellinorsjoberg.blogg.se



lr rösta på nån annan om du känner för de ^^ XD



men ha det bra <3

2009-04-20 @ 19:12:17
URL: http://ihatethispart.blogg.se/
Postat av: Madde

Vän!!! Du är underbart fin! Dessutom ska köttklumpen Filip ut snart och då kommer gravidkilona flyga all världens väg ;-)Fast jag förstår jag du är irriterad på den lilla hundfan du har, men viss gjädje kan han kanske sprida? Eller sprider han bara dynga? Puss!

2009-04-20 @ 21:16:04
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/
Postat av: Bror

bror som skrev det första men glömde sig själv!

2009-04-21 @ 00:46:53
Postat av: Sofie

Tack detsamma, favoritklickad :) Förstår att det går upp och ner med humöret och hur man mår som gravid... men du ser iaf fantastisk ut!

2009-04-21 @ 17:16:28
URL: http://smagazine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0