Kongsvinger Sjukhus.


Varje gång vi ska iväg på något som har med bebisen att göra är jag alltid jättespänd och förväntansfull innan, men sen när vi väl är iväg på de där kontrollerna, kurserna eller vad du nu än är så är det faktiskt inte så kul egentligen. Är bara jag som är helt överivrig innan! Haha...

Idag var vi nämligen på rundvisning på Kongsvinger Sjukhus (där jag ska pressa ut Filip). Jag trodde att det skulle vara superspännade att få se allt och jag hade hört att omvisningen skulle ta ca 2 timmar. I den skulle det  även ingå en sån kontroll där de klämmer och känner på magen, lyssnar på hjärtljuden och allt sånt där. Men vi var klar på bara 30 minuter idag. Först fick vi svara på massor av frågor, sen lyssnade hon på hjärtljuden i 2 sek. Efter det fick vi titta in i några tomma rum, se några kuvöser, se en dörr som det stod "Operationssal" på och ja, det var väl allt. Ingen kontroll fick jag heller eftersom jag var till barnmorskan i Jessheim igår. Sen var det bara att åka hem igen.

Det jag därimot fick veta som jag egentligen inte hade lust att veta var att min förlossningen antagligen kommer att bli ungefär som mammas första förlossning. JIPPI!!  Vad jättekul att Filip isåfall inte kommer att vilja komma ut och till slut måste dras med sugklocka och att jag då kommer att förlora en massa blod och vara sjuk länge efter förlossningen!!

Nejdå, så behöver det inte bli såklart. Men tydligen blir oftast första förlossningen liknande ens mammas första sa barnmorskan idag. Men det orkar jag inte tänka på nu. Jag gruvar mig faktiskt ingenting.. jag tar det som det kommer den dagen det är dags.

Förutom turen till Kongsvinger idag har vi även hunnit med att byta till sommardäck och Tom Stian har tvättat bilen. Han ÄLSKAR att tvätta bilen, om han fick för mig skulle han tvätta den varje dag. Men som alla killar är han inte lika noga med insidan på bilen som utsidan.



Nu ska vi till Emma, Tore och Leah och fika!









Kommentarer
Postat av: Madde

Måste säga att ditt as till hund är riktigt söt på den stora bilden men lilltungan ;-)

2009-04-21 @ 21:09:19
URL: http://madeleinelejonmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0